Lattja ♥ Matte

Vissa säger att man tröttnar på sin hund efter ett år eller två och jag fattar inte varför man skaffar hund då. Herregud, nu har vi haft Lattja i snart över ett år och jag tycker fortfarande att det är lika kul att gå ut med henne & leka med henne. Kemin som blir emellan matte & hund den är otrolig..jag fattar inte hur man kan tröttna på ett djur som litar på en och skyddar en..naj asså. Jag tycker inte om att man säger att man tröttnar på sitt djur. Då ska man inte skaffa ett från början. NI HAR FÖR HÖGA FÖRVÄNTINGAR! Tror att ni slipper undan att klippa klor & en hund som drar i kopplet eller? Bara för att ni har gått ut med en hund som är väluppfostrad som inte drar i kopplet så betyder det inte att alla hundar går fint i koppel från början -.- bara för att man tycker att det är kul att hålla i kopplet så krävs det mkt träning och tillit. KOM IGEN, tänk efter innan ni skaffar ett djur. Verkligen.

Jag älskar min hund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0